Bottini

Bottini - Agencia de comunicación corporativa
AEBYS, Opinió
Lluís Jiménez, president de la Asociación de Empresas de Búsqueda y Selección (AEBYS) va elaborar aquest article parlar sobre la cerca i identificació del talent pel mitjà de comunicació Expansión.

Aquest any està sent complex per trobar candidats per un lloc de feina, ja sigui per la reducció de l’atur, perquè les competències i el coneixement dels i les professionals no quadren amb les posicions que demanda el mercat o perquè les persones han canviat les seves prioritats de vida i el treball ara no representa la prioritat que va ser anys enrere, raó per la qual no s’incorporen al mercat laboral.

Des d’AEBYS (Asociación de Empresas de Búsqueda y Selección) hem analitzat les causes que en l’actualitat més ens dificulten el nostre dia a dia en la cerca i identificació del talent.

Els principals reptes consensuats són, en primer lloc, els desajustaments en els requisits del perfil, ja sigui per raons de salari, requisits massa elevats i no imprescindibles per a la posició o perquè les condicions que demanden les persones candidates no encaixen amb les ofertes: horari, teletreball total, viatges… En segon lloc, la falta de compromís i motivació de les persones candidates juntament amb el fet que les necessitats de les persones estan canviant i no faciliten la cerca de professionals. Finalment, la lentitud dels processos i de la presa de decisions de les empreses. A més, la utilització de canals de cerca repetitius i obsolets és un altre obstacle per a trobar talent.

Les solucions a aquests reptes són variades i, en concret, respecte a les empreses, hem d’entendre les seves necessitats i informar-les sobre els perfils existents en el mercat, els salaris, beneficis i condicions que els seus competidors ofereixen per així proposar-los les persones candidates que realment necessiten, sempre mantenint una comunicació fluida amb elles. I conscienciar-les perquè implantin models laborals on es potenciï la qualitat de vida de les persones treballadores i, de passada, ajudar-les a convertir-se en una marca atractiva per als seus treballadors.

En paral·lel, els consultors en la gestió de persones hem d’influir perquè les empreses considerin tota mena de perfils, júniors amb potencial o sèniors amb trajectòries dilatades i útils -poc valorats pel mercat-, perfils sense formació, però amb experiència en la funció i, sobretot, que valorin les competències dels candidats.

A més, és molt important mostrar especial interès en les persones candidates, sent propers, innovadors i transparents i cuidar i comunicar-nos amb fluïdesa amb elles. Hem de generar relacions de confiança, conèixer al candidat o candidata en profunditat, entendre les seves motivacions i així podrem gestionar el seu interès cap a un lloc oferit.

En definitiva, la dificultat de trobar talent, tenim una magnífica oportunitat per a millorar el tracte a les persones candidates i influir en les empreses perquè puguin crear millors entorns professionals.