Bottini

Bottini - Agencia de comunicación corporativa

Cerca Trova

Cerca Trova

“Cerca i trobaràs” – Cerca i descobriment són dos processos indispensables per crear un missatge i una línia comunicativa vertebrada i sòlida.

Estem segurs que el receptor del nostre missatge captarà les nostres intencions? Podem pretendre que la nostra audiència accepti el nostre missatge si nosaltres prèviament no l’hem entès bé? Quina correlació ha d’existir entre la nostra identitat corporativa i la nostra intenció comunicativa?

No es tracta únicament de verbalitzar i fer a arribar a la nostra audiència allò que fem, pensem o diem, sinó que d’entendre quina és la nostra identitat i intenció comunicativa, dilucidar quin és el nostre públic objectiu i, a partir d’aquí, establir els mitjans de transmissió més eficients i significatius per a nosaltres.

Bottini fa anys que veu que aquesta bretxa s’obre entre la intenció comunicativa de les empreses i la recepció que el públic i els mitjans de comunicació acaben tenint sobre el mateix tema. Per norma general, es té una idea dels resultats que es persegueixen amb la comunicació, però no del que és necessari treballar per a aconseguir aquests resultats.

De la mateixa manera, quan es té molt clara la identitat pròpia no es comprèn en què consisteix la comunicació, per a què serveix i per a què no, amb especial atenció a cada format i canal. A través de dècades d’exercici professional ens hem adonat que quan es treballa la identitat i la intenció comunicativa de l’empresa de forma profunda, la comunicació que es deriva es converteix en un mitjà coherent i fluid, es generen canals de transmissió adequats per a cada missatge, es creen portaveus que encaixen amb les idees defensades per l’entitat i s’estableixen vincles de confiança amb els mitjans de comunicació afins.

Per tant, creiem que, sense dubte, el “cerca trova” comunicatiu ha de constituir un fi en si mateix per aconseguir que les campanyes que realitzem com entitat o empresa siguin exitoses.

Firma Víctor Bottini

Premi Joan Sarda Dexeus 2019 a la millor trajectòria professional en la difusió de l’economia

Bottini

Cerca Trova

“Cerca i trobaràs” – Cerca i descobriment són dos processos indispensables per crear un missatge i una línia comunicativa vertebrada i sòlida.

Estem segurs que el receptor del nostre missatge captarà les nostres intencions? Podem pretendre que la nostra audiència accepti el nostre missatge si nosaltres prèviament no l’hem entès bé? Quina correlació ha d’existir entre la nostra identitat corporativa i la nostra intenció comunicativa?

No es tracta únicament de verbalitzar i fer a arribar a la nostra audiència allò que fem, pensem o diem, sinó que d’entendre quina és la nostra identitat i intenció comunicativa, dilucidar quin és el nostre públic objectiu i, a partir d’aquí, establir els mitjans de transmissió més eficients i significatius per a nosaltres.

Bottini fa anys que veu que aquesta bretxa s’obre entre la intenció comunicativa de les empreses i la recepció que el públic i els mitjans de comunicació acaben tenint sobre el mateix tema. Per norma general, es té una idea dels resultats que es persegueixen amb la comunicació, però no del que és necessari treballar per a aconseguir aquests resultats.

De la mateixa manera, quan es té molt clara la identitat pròpia no es comprèn en què consisteix la comunicació, per a què serveix i per a què no, amb especial atenció a cada format i canal. A través de dècades d’exercici professional ens hem adonat que quan es treballa la identitat i la intenció comunicativa de l’empresa de forma profunda, la comunicació que es deriva es converteix en un mitjà coherent i fluid, es generen canals de transmissió adequats per a cada missatge, es creen portaveus que encaixen amb les idees defensades per l’entitat i s’estableixen vincles de confiança amb els mitjans de comunicació afins.

Per tant, creiem que, sense dubte, el “cerca trova” comunicatiu ha de constituir un fi en si mateix per aconseguir que les campanyes que realitzem com entitat o empresa siguin exitoses.

Firma Víctor Bottini

Premi Joan Sarda Dexeus 2019 a la millor trajectòria professional en la difusió de l’economia

Bio

Bio

1986

Víctor Bottini Santamaría, pioner de les relacions públiques, funda l’empresa.

1988

Actualitat Econòmica premia a l’empresa per realitzar la primera retransmissió via satèl·lit per presentar l’edició del manual mèdic Farreras Rozman.

1990

Organització de la primera carrera popular Pryca al Maresme.
Nota: Pryca va ser la marca que va adoptar Carrefour quan va entrar al mercat espanyol.

1991

El Hotel Rey Juan Carlos I contracta a l’empresa per llençar tota la comunicació del nou emplaçament hoteler a Barcelona i mantenir l’acció comunicativa durant 10 anys.

1992

MRW contracta els serveis plens de comunicació de l’empresa durant 10 anys. Destaca la producció, redacció, disseny i maquetació de la revista Kilometrocero, la producció de l’espot publicitari d’àmbit nacional gestionant la participació i la contractació de l’estrella de Hollywood Antony Quinn i la gestió del gabinet de premsa en l’àmbit nacional.

1994

L’economista i fill del fundador, Víctor Bottini Alemany és nomenat administrador de l’empresa.

1995

Giorgio Armani contracta l’empresa per organitzar la presentació de la seva nova botiga a Barcelona.

1996

La cadena hotelera Hesperia contracta l’empresa per produir, redactar, dissenyar i maquetar la seva revista corporativa.

1997

DKNY contracta l’empresa per la presentació de la seva botiga a Barcelona.

1997

S’inicia una relació professional molt intensa amb la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM) que va durar més de 15 anys i als quals es va col·laborar en la producció d’elements d’identitat gràfica, organització d’esdeveniments, relacions institucionals i gabinet de premsa.

El servei es va ampliar amb el llançament comunicatiu del Centre d’Esclerosi Múltiple de Catalunya (Cemcat) i constituir el seu gabinet de premsa.

1998

Víctor Bottini Santamaria és nomenat conseller d’honor de la FEM i Carolina i Estafanía Bottini passen a formar part de l’equip de treball per la Fundació.

1998

Adecco i la Fundación Adecco contracten els serveis de l’empresa per produir, redactar, dissenyar i maquetar les revistes corporatives QMC (Qué Me Cuentas) i Azimut.

1999

El nou Festival de Música Clàssica Castell Santa Florentina contracta l’empresa per crear la identitat gràfica, dissenyar i produir els elements corporatius i passar a constituir el gabinet de premsa del Festival.

1999

Crazy Planet, marca del grup Chupa Chups, que realitza projectes que combinen el caramel i xiclets amb joguines, contracta l’empresa per ser el seu gabinet de premsa.

2000

La consultora de purchasing francesa Masaï contracta l’empresa per coordinar l’estudi amb l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de la Universitat de Barcelona “La funció de compres a l’empresa espanyola”. A més, d’organitzar la presentació de l’estudi al Círculo Financiero de Madrid.

2000

S’inicia una relació professional molt intensa amb la companyia mèdico-farmacèutica AlconCusí que va durar 15 anys amb l’objectiu de constituir el seu gabinet de premsa i organitzar alguns dels seus esdeveniments.

2001

AlconCusí contracta l’empresa per organitzar l’esdeveniment commemoratiu del seu centenari que es va centrar en una gran gal·la a l’Estació de França amb diferents actuacions d’animació i l’assistència de 2.000 persones relacionades amb l’àmbit de l’oftalmologia.

2001

CISSPRAXIS Educación contracta l’empresa per organitzar l’esdeveniment commemoratiu del 60 aniversari de la Escuela Española, acte que té lloc a la Biblioteca Nacional de Madrid.

2003

Organització de l’esdeveniment “24 hores a les curses” a Montmeló per Masaï amb l’objectiu de fidelitzar els clients de la consultora experta en compres i captar prospects.

2004

Mort sobtada i molt trista del fundador de l’empresa Víctor Bottini Santamaría. El seu fill, l’economista Víctor Bottini Alemany, assumeix el lideratge de la companyia familiar en un moment de gran dolor i impacte emocional.  

2004

S’inicia una nova estratègia empresarial centrada en la producció, redacció i divulgació de continguts d’economia i empresa.

2004

L’Agència Catalana de Certificació (CATCert) contracta l’empresa per constituir el seu gabinet de premsa i cobrir periodísticament els seus esdeveniments.

2005

Onda Cero Catalunya (AtresMedia Ràdio) contracta la primera producció radiofònica de l’empresa d’un programa especialitzat en economia i empresa: Impuls Econòmic.

S’inicia una relació amb l’emissora que computa més de 18 anys de col·laboració amb la producció de diferents programes com Pont Barcelona Madrid, Balanç, La Brúixola de l’economia, Made in Japan i Lideratges.

2005

Des d’aquest any i fins al 2007, Ramon Soler-Padró Canela organitza amb la Fundació Catalunya Societat Civil dinars de debat econòmic trimestrals en el Cercle del Liceu amb empresaris i empresàries i persones rellevants de l’àmbit de la cultura de Catalunya i convocant a periodistes per part de Víctor Bottini.

2007

L’empresa d’assessorament executiu Augere contracta els serveis de l’empresa per constituir el seu gabinet de premsa.

2008

IOR Consulting contracte l’empresa per gestionar el seu gabinet de premsa, que coincideix amb l’entrada a l’empresa de la periodista Clara Bassols.

2008

Víctor Bottini entra a la Junta de govern del Col·legi de Publicitat i Relacions Públiques com a vocal.

2009

Víctor Bottini és nomenat tresorer del Col·legi de Publicitat i Relacions Públiques.

2011

Amb els efectes adversos de la crisi financera sobre el sector de la comunicació, l’empresa inicia un procés de professionalització en el qual s’incorpora com responsable administratiu l’economista Juan Valero i que conclou després de cinc anys amb l’entrada de socis no familiars; l’economista i empresari Pep García en el 2016 i l’expert en comunicació digital i anchor Ramon Soler-Padró Canela en el 2017.

2012

El Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB) contracta l’empresa per gestionar el gabinet de premsa i donar suport a les seves relacions institucionals.

2014

La Corporació Radiotelevisió Espanyola de Catalunya contracta a Víctor Bottini per dirigir i presentar el programa Econòmix per a l’emissora RNE4.

2015

El Col·legi d’Economistes de Catalunya contracta els serveis de l’empresa per gestionar el seu gabinet de premsa i les seves xarxes socials.

2016

La Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona contracta l’empresa per constituir el seu gabinet de premsa.

2016

La companyia de distribució alimentària Sorli contracta l’empresa per constituir el seu gabinet de premsa.

2016

Ramon Soler-Padró Canela és nomenat executive vicepresident de la World Jurist Association (WJA) durant la celebració del congrés mundial de l’Associació a Barcelona, organitzat per l’empresa.

La relació amb la WJA ens porta a organitzar el Side Event a la seu de les Nacions Unides a Nova York en el 2017 dintre de la commemoració mundial de l’ECOSOC per tractar el blockchain i la democràcia deliberativa, entre els que participen els responsables d’Ethereum als Estats Units.

També l’any 2017, Ramon Soler-Padró participa en l’organització del congrés mundial de la WJA a Aruba on intervenen personalitats del món del dret internacional i la política llatinoamericana com Tamara Sujú i el secretari de l’OEA, Luis Almagro.

El maig de 2018 s’organitza el darrer congrés per la WJA a Múnich.

2016

TVE Catalunya contracta a Víctor Bottini com a economista col·laborador del programa Tinc una idea pel seu nou espai Economia Oberta.

March 30
Add Description Here
2018

La candidatura de José María Torres per optar a la presidència de la Cambra de Comerç de Barcelona selecciona a Víctor Bottini com a cap de premsa.

2018

Onda Cero Catalunya contracta l’empresa la producció del primer programa de ràdio sobre cultural i emprenedoria japonès “Made in Japan”, que és presentat pel soci Ramon Soler-Padró Canela.

2019

PIMEC contracta a Víctor Bottini com a assessor de reputació corporativa i premsa.

2019

Víctor Bottini és distingit amb el Premi Joan Sardà Dexeus de la Revista Econòmica de Catalunya del Col·legi d’Economistes que reconeix la millor trajectòria professional en la difusió de l’economia.

2021

El programa de ràdio Lideratges, produït per l’empresa per Onda Cero Catalunya i presentat per la col·laboradora economista Ariadna Belver, rep la Menció especial a la inclusió als Premis Ràdio Associació de Catalunya.

2022

L’equip de treball de l’empresa es reforça amb la incorporació del periodista Xavi Meca.

2022

La candidatura de Montserrat Cerqueda contracta els serveis de l’empresa per elaborar l’estratègia i acció comunicativa per a les eleccions del Col·legi de Graduats Socials de Barcelona, Girona i Lleida i optar al deganat.

Les eleccions són guanyades per la candidatura de Montserrat Cerqueda, passant a ser degana i assumint la majoria de la Junta de Govern.

L’empresa, a partir de llavors, gestiona la comunicació del Col·legi en matèria de gabinet de premsa, xarxes socials, relacions institucionals i suport als esdeveniments de l’entitat.

2022

Víctor Bottini és reconegut amb la insígnia de plata del Col·legi d’Economistes de Catalunya pels seus 25 anys de col·legiació.  

2022

La Fundació PIMEC nomena responsable de comunicació a Víctor Bottini, que, a més d’elaborar l’estratègia de l’entitat, realitza tots els serveis comunicatius de l’entitat (continguts pels elements d’identitat gràfica, premsa, xarxes socials i esdeveniments) amb el suport de l’empresa.

2022

FEFAC, Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya, contracta l’empresa per donar suport a l’acció de premsa i ampliar la participació dels portaveus de la Federació als diferents mitjans de comunicació claus.

2023

La candidatura de Daniel Vosseler que participa en les eleccions de l’Ajuntament de Barcelona contracta a Ramon Soler-Padró per produir els vídeos Reels, amb el suport de l’empresa, amb l’objectiu de difondre els principals valors que el candidat planteja per a la ciutat de Barcelona.

2023

Víctor Bottini és seleccionat pel Col·legi d’Economistes de Catalunya per realitzar els Diàlegs amb els alcaldables de Barcelona amb presència de les seves formacions polítiques al consistori i amb motiu de les eleccions municipals.

2023

La candidatura de Roger Montañola (PDeCAT, #Espai CIU) que participa en les eleccions generals contracta a Ramon Soler-Padró, amb el suport de l’empresa, per produir els vídeos Reels per divulgar els principals valors del PDeCAT.

Ramon Soler-Padró

Ramon Soler-Padró Canela

Soci àrea xarxes socials i creativitat

Víctor Bottini

Víctor Bottini

CEO i soci àrea premsa i producció ràdio/TV

Creativity

Creativity

La creativitat és, sense dubtes, la columna vertebral de qualsevol forma de comunicació corporativa que pretengui generar un impacte en el seu entorn. Des de la preparació d’un titular, fins a la intenció dels Reels publicats a les xarxes socials, passant per la creació de vídeo-pòdcasts i transmissions en directe des de Twitch o YouTube.

Per a nosaltres, la creativitat consistirà sempre a definir, de forma molt precisa, quina és la identitat de l’emissor, expandir el seu horitzó, elaborar un producte comunicatiu que pugui impactar en el receptor i facilitar la transmissió efectiva del missatge.

Això ens porta a potenciar la creació de contingut propi a través de peces audiovisuals de distinta índole que garanteixin una transmissió efectiva de la identitat corporativa del client.

Des de Bottini hem elaborat campanyes publicitàries, campanyes electorals, documentals, programes de ràdio i televisió, pòdcasts i contingut per a xarxes socials per a una gran diversitat de clients. Alguns exemples es mostren aquí:

Graduats socials

Economic &
Corporate Press

Economic & Corporate Press

James Grunig, un dels grans teòrics americans dedicats a les relacions públics, va definir 4 models de RP (unidireccional, informació pública, persuasió científica i mediadors). Seguint el model de Grunig, Bottini se situa en els punts 3 (persuasió científica) i 4 (mediadors).

A Bottini analitzem la conjuntura econòmica i empresarial i traslladem les principals inquietuds al client. D’aquesta manera, es poden elaborar continguts o plantejaments que aconsegueixin persuadir als mitjans de comunicació per comptar amb els portaveus corporatius i institucionals, que siguin experts en els assumptes d’actualitat.

El paper de mediador de Bottini entre les organitzacions empresarials i els mitjans de comunicació es fonamenta en un assessorament estratègic a l’empresa per ajudar-la a complir amb els seus objectius reputacionals.

En particular, els serveis que oferim des de Bottini són:

Analitzem el context informatiu i les característiques principals de cada client per a proposar la millor estratègia, accions i planificació.

Fruit d’un seguiment diari de les notícies econòmiques i empresarials, detectem les necessitats dels mitjans de comunicació per comptar amb opinions expertes amb l’objectiu d’abordar les temàtiques d’actualitat. A partir d’aquí, realitzem les gestions qualitatives de mediació i proposem la participació de professionals experts en cada assumpte d’interès.

Redactem, enviem i realitzem el seguiment dels periodistes amb l’objectiu de tenir una major difusió de les notícies.

Gestionem íntegrament rodes de premsa i trobades específiques amb els mitjans de comunicació per abordar temes d’interès informatiu, en diferents formats (dinars, esmorzars, reunions…)

A Bottini realitzem gestió de contingències en matèria de mitjans de comunicació  i socials. Analitzem el problema, elaborem l’estratègia i l’executem per resoldre la crisi.

Community &
Event Management

Community & Event Management

Cuidar la imatge pròpia, tant a xarxes socials com a esdeveniments propis, és essencial perquè qualsevol estratègia empresarial o institucional es desenvolupi amb èxit. No es tracta simplement de gestionar el contingut en xarxes o organitzar un esdeveniment, sinó que busquem reflectir l’essència i el missatge que defineix l’autèntica identitat fem el que fem.

2a Edició HR Lab Barcelona del Col·legi de Graduats Socials de Barcelona, Girona i Lleida.

Community management

Els nostres clients, entres els quals es troben corporacions internacionals, pimes, marques de consum, partits polítics, associacions empresarials i institucions econòmiques i culturals, busquen trencar amb la monotonia de la comunicació tradicional i projectar un missatge i continguts decidit i sintètic que li sigui representatiu.

No només gestionem, sinó que dissenyem estratègies comunicatives per a xarxes socials. Tant si es persegueix augmentar el nombre de seguidors com si es pretén canviar el rumb del discurs existent o transmetre-ho d’una forma més autèntica. La nostra comesa és aconseguir que junts puguem traduir al llenguatge dels mitjans socials les idees i decisions dels nostres clients.

Event management

Crear i desenvolupar un esdeveniment físic requereix un extens expertise. Durant la nostra trajectòria hem organitzat i dirigits actes a la seu de les Nacions Unides a Nova York, debats electorals al Col·legi d’Economistes de Catalunya, trobades empresarials i actes de celebració institucional, tant en centres de convencions com en llocs destacats de la ciutat comtal com el MNAC, el Cercle del Liceu o el Reial Cercle Artístic, i concerts benèfics, entre altres.

Ràdio & TV

Ràdio & TV

A Bottini som experts en produir continguts d’economia i empresa pels suports de ràdio i televisió. Creem la idea del programa, la desenvolupem i presentem a l’emissora o cadena corresponent per a la seva aprovació. Un cop el programa és seleccionat, ens responsabilitzem de la producció i l’elaboració dels continguts i convidats dels diferents espais.

A continuació relacionem la nostra trajectòria radiofònica i televisiva:

Ariadna Belver i Víctor Bottini amb el reconeixement a la Inclusió en els Premis Ràdio Associació de Catalunya 2021 pel programa Lideratges

Ràdio & TV

2020-actual
3 temporades
LIDERATGES

OCR Cat
Igualtat, economia i emprenedoria

2014-2021
7 temporades
ECONOMIX

RNE4
Actualitat econòmica

2020-2021
2 temporadas
MORNING SHOW

EUROPA FM

Col·laboració i elaboració de continguts

2018-2020
2 temporades
MADE IN JAPAN

OCR Cat
Emprenedoria i cultura japonesa

2016-2017
1 temporada
TINC UNA IDEA

TVE Cat
Col·laborador a la secció Economia Oberta per traslladar els assumptes macroeconòmics a la microeconomia

Veure

2014-2017
3 temporades
LA BRÚIXOLA DE L’ECONOMIA

OCR Cat
Actualitat econòmica

2012-2014
2 temporades
BALANÇ

OCR Cat

Actualitat econòmica

2007-2014
7 temporades
PONT BCN – MADRID

OCR Cat
Magazín generalista d’actualitat connectant les dues ciutats

2005-2008
3 temporades
IMPULS ECONÒMIC

OCR Cat

Actualitat econòmica

Clients

Clients